Reklamacje i zwroty
Na tej stronie znajdziesz informacje dotyczące zwrotów dla zamówień złożonych w sklepie internetowym, a także reklamacji towarów i usług zakupionych online oraz w sklepach stacjonarnych.
1. Zwrot towaru (odstąpienie od umowy przez konsumenta lub inną osobę uprawnioną) »
Pamiętaj, aby przed dokonaniem zwrotu towaru odpowiednio go zabezpieczyć przed ewentualnymi uszkodzeniami – to Ty jesteś w pełni odpowiedzialny za przebieg zwrotu, w związku z tym dostarczenie do nas uszkodzonego towaru rodzi odpowiedzialność po Twojej stronie.
Możesz zwrócić towar (odstąpić od umowy) w ciągu 14 dni od dnia jego otrzymania (bez podania przyczyny), w tym celu najlepiej wypełnić formularz elektroniczny dostępny pod adresem: https://www.agatameble.pl/odstapienie-od-umowy lub tradycyjny dostępny do pobrania tutaj (zakupy z wysyłką) lub tutaj (zakupy z odbiorem osobistym w sklepie stacjonarnym lub w Megaskrytce). Właściwe wypełnienie formularza znacząco ułatwi nam przeprowadzenie całej procedury oraz przyspieszy proces, dzięki czemu Twoje pieniądze prędzej do Ciebie wrócą.
Towar zakupiony z opcją dostawy kurierskiej lub do Paczkomatów InPost odeślij na swój koszt na adres: AGATA S.A., Magazyn Centralny - Brama 1, Majków Duży 6B, 97-371 Wola Krzysztoporska.
Towar zakupiony z opcją odbioru osobistego w sklepie stacjonarnym lub w Megaskrytce, najlepiej zwróć bezpośrednio do tego samego sklepu, w którym lub przy którym dokonałeś jego odbioru, w dniach i godzinach pracy tego punktu. Możesz również odesłać tak zakupiony towar na swój koszt na ww. adres.
UWAGA: nie można zwrócić do sklepu towaru, który nie został uprzednio odebrany w tym lub przy tym sklepie.
Pieniądze za odesłane towary zwrócimy Ci na konto lub w taki sposób, w jaki zostały przez Ciebie wpłacone. Uprawnienie to przysługuje wyłącznie konsumentom.
ZWROT MEBLI
Zwrotowi podlegają produkty ze wszystkich kategorii, a sposób ich odesłania jest dowolny (zależny wyłącznie od Ciebie). Jednak jeśli zwracany przez Ciebie towar należy do kategorii meble, zalecamy skorzystanie z usług profesjonalnej firmy specjalizującej się w transporcie tego typu towarów (np. DTS Transport Sp. z o.o. świadczącej usługi pod marką "ZADBANO'), która zadba o odbiór towaru i dostarczenie go do naszego magazynu. Niemniej, po Twojej stronie leży właściwe przygotowanie towaru do wysyłki oraz opłacenie usługi.
- telefonicznie, dzwoniąc pod numer 22 307 68 98,
- mailowo, pisząc na adres kontakt@zadbano.pl,
ZWROT TOWARÓW SZKLANYCH I CERAMICZNYCH
Jeśli odsyłany przez Ciebie towar jest szczególnie podatny na uszkodzenia (np. lampa, zastawa stołowa czy inne produkty ze szklanymi lub ceramicznymi elementami), zalecane jest wykupienie odpowiedniej opcji (np. „ostrożnie”) i poproszenie kuriera, by odpowiednio oznaczył przesyłkę. Pozwoli to zminimalizować ryzyko ewentualnych uszkodzeń (które mogą Cię obciążyć).
SZCZEGÓŁOWA INFORMACJA O PRAWIE I SKUTKACH ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTÓW LUB INNE OSOBY UPRAWNIONE
Prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentom oraz osobom fizycznym zawierającym umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego. Czas na odstąpienie od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny to 14 dni od dnia, w którym osoba weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy na adres: kontakt@agatameble.pl, w drodze jednoznacznego oświadczenia.
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej https://www.agatameble.pl/odstapienie-od-umowy. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów, wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
W przypadku:
- towaru zamówionego wraz z wysyłką kurierską lub do Paczkomatów InPost – towar należy zwrócić na adres: AGATA S.A., Magazyn Centralny - Brama 1, Majków Duży 6B, 97-371 Wola Krzysztoporska
- towaru odebranego osobiście w sklepie stacjonarnym lub w Megaskrytce - towar najlepiej zwrócić w tym samym sklepie Agata, w którym lub przy którym dokonano odbioru osobistego, w dniach i godzinach pracy tego sklepu. Możliwe jest też odesłanie zamówienia na adres: AGATA S.A., Magazyn Centralny - Brama 1, Majków Duży 6B, 97-371 Wola Krzysztoporska (zwrot towaru do punktu odbioru osobistego, który nie został uprzednio odebrany w tym punkcie jest niemożliwy).
Towar należy zwrócić nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 700 PLN za sztukę. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy, wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
2. Reklamacje towarów »
Reklamacje towarów
Reklamację możesz złożyć korzystając z formularza “Reklamacja towaru lub usługi”, dostępnego na stronie "Reklamacje i zwroty". Wysłanie formularza reklamacyjnego zostanie potwierdzone poprzez odpowiedni automatyczny e-mail (wysłany na Twój adres podany w treści zgłoszenia). Reklamacje rozpatrujemy w ciągu 14 dni. O wyniku postępowania reklamacyjnego i zasadach dalszego postępowania z reklamowanym towarem poinformujemy Cię, wysyłając informację na adres e-mail, podany w treści zgłoszenia reklamacyjnego. Reklamację możesz zgłosić również w każdy inny dopuszczalny prawem sposób.
Uszkodzenia w transporcie
W celu sprawnego załatwienia reklamacji sugerujemy, żeby przesyłkę sprawdzić już przy kurierze. W przypadku, gdy stwierdzisz uszkodzenie zawartości spowodowane niewłaściwym transportem, kurier niezwłocznie spisze protokół szkodowy i zabierze przesyłkę z powrotem. Jeśli sprawdzisz towar już po odjeździe kuriera i wtedy stwierdzisz jego uszkodzenie, zgłoś nam ten fakt poprzez formularz “Reklamacja” dostępny na stronie "Reklamacje i zwroty".
Inne problemy związane z zamówieniem:
W przypadku innych problemów ze złożonym zamówieniem lub towarem prosimy o kontakt poprzez e-mail pod adresem kontakt@agatameble.pl.
Jeśli (w porozumieniu z nami) odsyłasz towar, pamiętaj o jego właściwym zapakowaniu (najlepiej w oryginalnym opakowaniu, wraz ze wszystkimi oryginalnymi materiałami zabezpieczającymi towar przed uszkodzeniem). Pamiętaj, że ponosisz odpowiedzialność za nowe uszkodzenia (nie będące podstawą reklamacji) powstałe w trakcie transportu zwrotnego, wynikające z wadliwego spakowania przez Ciebie towaru.
3. Reklamacje płatności »
Jak zgłosić reklamację płatności:
W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji płatności wypełnij formularz “Reklamacja płatności przy sprzedaży na odległość”, znajdujący się na stronie "Reklamacje i zwoty"
4. Gwarancje »
Część towarów dostępnych w sklepie objęta jest gwarancjami jakości. Gwarancje udzielane są przez producentów lub importerów. Czas trwania gwarancji jakości, jej warunki oraz procedura gwarancyjna zawarte są w karcie gwarancyjnej.
5. Adres dla reklamacji oraz zwrotów »
W przypadku:
- towaru zamówionego wraz z wysyłką – zwracany (w związku z odstąpieniem) lub reklamowany towar należy zwrócić na adres: AGATA S.A., Magazyn Centralny - Brama 1, Majków Duży 6B, 97-371 Wola Krzysztoporska;
- towaru odebranego osobiście w sklepie stacjonarnym Agata lub w Megaskrytce – zwracany (w związku z odstąpieniem) lub reklamowany towar należy zwrócić w tym samym sklepie Agata, w którym lub przy którym dokonano odbioru osobistego, w dniach i godzinach pracy tego sklepu lub na adres: AGATA S.A., Magazyn Centralny - Brama 1, Majków Duży 6B, 97-371 Wola Krzysztoporska (zwrot towaru do punktu odbioru osobistego, który nie został uprzednio odebrany w tym punkcie jest niemożliwy).
W przypadku zamiaru wysyłki mebla, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta, dzwoniąc pod numer 32 888 70 70.
Działając na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. wskazujemy:
- łącze elektroniczne do internetowego systemu rozstrzygania sporów (ODR): https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL,
- adres poczty elektronicznej – pierwszy punkt kontaktu: kontakt@agatameble.pl.